Bridge

Starta ett möte

Från Bridge kan du starta en webbkonferens i realtid för att dela skrivbordet och granska dokument. Deltagarna ansluter sig till mötet genom att logga in på en webbaserad mötesplats från sina datorer. Du måste ha ett konto för att kunna starta och delta i möten. Det går att prenumerera eller ange ett provkonto genom att klicka på knappen Starta möte i Bridge.

Starta möte finns bara i engelska, franska, tyska och japanska versioner av Bridge.

  1. Gör något av följande om du vill starta ett möte:
    • Välj Starta möte på panelen Favoriter.

    • Välj Verktyg > Starta möte.

  2. Gör något av följande i dialogrutan som visas:
    • Om du har ett konto klickar du på Logga in. Ange URL-adressen för mötet, inloggningsnamn och lösenord för kontot och klicka sedan på Logga in. Kontot använder ditt Adobe-ID (din e-postadress) som inloggningsnamn.

    • Om du saknar konto klickar du på Skapa provkonto och följer instruktionerna som visas på skärmen.

  3. Gör något av följande:
    • Om du vill bjuda in deltagare till ett möte klickar du på Skicka en e-postinbjudan, anger e-postadresserna till de personer som du vill bjuda in och klickar sedan på Skicka.

    • Om du vill dela dokumentet som visas på skärmen klickar du på Dela min skärm.

    Efterhand som deltagarna ansluter sig till mötet hamnar deras namn i deltagarlistan.

  4. Gör något av följande:
    • Skriv ett meddelande i chattrutan, välj vem som ska få meddelandet och klicka sedan på knappen Skicka meddelande.

    • För anteckningar i anteckningsrutan och skicka ut dem efter mötet (gäller enbart presentatörer).

    • Om du vill att en annan deltagare ska dela sitt skrivbord, markerar du personens namn i deltagarlistan, klickar på knappen Ange användarroll och väljer sedan Ange som presentatör.